Amalgam Collection 1:18 1988年日本GP マクラーレン MP4/4 Ayrton Senna

Amalgam Collection 1:18 1988年日本GP マクラーレン MP4/4 Ayrton Senna

●スケール:1:18 レジンモデル アクリルケース付き 「Marlboro」デカール同梱

●1988年、マクラーレンの英国本社は期待に胸を躍らせていました。
新しいホンダV6エンジンが投入され、アイルトン・セナとアラン・プロストというドライバーのラインアップが完成させました。
MP4 / 4でほんの数周を走行したアラン・プロストは、チームのボス、ロン・デニスに、世界選手権に勝つことができると伝えたといわれています。
 
* MP4 / 4は、16レース中15勝を達成しFormula Oneの歴史に残る最高のグランプリマシンだと語り継がれています。
 
このモデルは1988年の日本グランプリでアイルトン・セナが優勝しドライバータイトルを獲得したシャシーのモデルです。
セナはこのレースで、シーズンを通して8勝しジム・クラークとチームメイトのアラン・プロストに並ぶ記録を残しました。

Amalgam Collection は、1985年創業の英国モデルカーメーカー。現在は、英国モータースポーツ総合企業 Motorsport Network の1ブランドとして、世界のモータースポーツと自動車関連のデザイナーや経営者に指示されるモデルカー開発に取り組んでいるメーカーです。
1995年からF1チームに高級ラージスケール模型を供給しはじめ、現在ではほぼすべてのF1チームに供給するに至っています。チームのオーダーにより各グランプリ仕様の1/8スケール模型がごく少数が製作されています。同社のレプリカ模型は実際のレースカーとデザインやクオリティに至るまで 細部まで忠実に再現されています。

わたしどもディー・ティー・ダブリューは、2017年3月に日本正規販売店契約を締結。この英国プレミアムブランドの日本でのマーケティングに努めております。

The McLaren MP4/4 goes down in the annals of Formula One history as one of the most successful Formula One car designs of all time. Although it competed in the 1988 FIA Formula One World Championship it still to this day holds the record as the most dominant single season car to complete in Formula One, winning all but one race and taking all but one pole position with its drivers Ayrton Senna and Alain Prost.

The McLaren MP4/4 was the first McLaren to benefit from Honda power. The 1987 season, by comparison, was a poor year for the British squad, using the by this time unreliable Porsche-built TAG V6 unit. Since the 1985 championship, Honda had demonstrated that it had the best engine and, with 1988 being the last year of the turbo engines prior to new rules being introduced, McLaren went all out to benefit from its new engine partnership. This strategy was in stark contrast to that of the majority of other teams such as Ferrari and Tyrrell, who based their cars on updated versions of previous seasons’ cars in order to focus their efforts on all-new 1989 contenders.

The new low line chassis was straight out of the gene pool of Technical Director Gordon Murray’s Brabham BT55 from 1986 season. Murray had always wanted to try his new chassis design with a V6 engine, which is much smaller than the straight 4 unit used in the BT55. The chassis design had a marked impact on driver seating position and the McLaren MP4/4 is often considered a forerunner of the current Formula One cars which all sport the recumbent driving position as standard.

●お届け日:2-4週間程度で発送します。
  • 226,000円(税込)

型番 M5990
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